Nora-trofén 101002

Igår var det dax för årets sista DM- och KM-tävling, denna gång uppe i Nora. Dagen började i Stäket där jag och Valkyria "Bengan" Edlund, som hoppar in som kartis även denna tävling, mötte upp Jocke "Greger" Österström som stog för transporten även denna gång. Nästa anhalt var Hummelstabaren utanför Enköping där det var frukost med resten av MMK-gänget. Sen blev det full fart till Nora där anmälan och besiktning gick ovanligt smidigt. Sen blev det sedvanlig väntan innan vi fick ge oss ut i skogarna, men väntetiden gick ändå ganska fort eftersom vårat eminenta serviceteam såg till att det alltid fanns kaffe och kaka till alla som ville ha. Serviceteamet var denna gång förstärkt med Uffe Björnvad som själv inte kunde vara med och tävla eftersom alla bilar var trasiga...
SS1: Sträckan gick ganska bra men bitvis var vägen extremt dålig med djupa spår och stora stenar och vi slog av rejält på tempot för att inte slå sönder nåt under bilen, vi blev oxå nervinkade där klubbkompisen Totte hade åkt av och tyvärr även tappade sina chanser på DM-titeln i år. Noterna funkade riktigt bra även om jag fick kämpa ibland för att hinna med att få in informationen i skallen. "Bengan" tappade bort sig nån gång men kom snabbt in i noterna igen så det störde inte direkt. Tiden blev 10:53.9 och det får man väl vara nöjd med eftersom vi tappade mycket tid där vägen var som sämst och när vi blev nervinkade.
Service: Det var bara besättningen som behövde service denna gången, förutom en snabbkoll under bilen så att allt satt kvar på rätt plats. Grillad korv, kaffe och kaka var det som stog på menyn idag. Helt OK!! =P
SS2: Här var vägen riktigt bra, stor skillnad mot 1an och vi körde på med ganska bra attack. Notläsningen funkade bra och jag börjar känna att jag kan lita på det som rabblas i intercomen. Den enda egentliga missen var att jag körde fel i en chikan som var dåligt notad men det visade sig att dom flesta i klassen gjort samma miss så där tappade vi nog inte så mycket till alla andra. Tid: 8:07.4
SS3: Vi hade blivit varnade att vägen var dålig redan när juniorerna var ute, men det visade sig helt obefogat. I starten var det ganska djupa spår men resten av sträckan var helt ok, ungefär som 2an. Precis som föregående sträckor så var det några längre raksträckor varvat med riktigt kurviga partier och jag tyckte att jag fick ett riktigt bra flyt i körningen. Nu gick det oxå ännu bättre att lyssna på noterna och använda det till nåt vettigt och jag är riktigt nöjd med min första fullföljda notade tävling. Tiden på sista sträckan blev 7:34.4 och totalt 26:35.7 , 55.6 sekunder efter "ärkerivalerna" Lekebjer och sist i klassen.
Kul förresten att serviceteamet hann med att åka ut och kolla på sista sträckan, efter målgång fick vi höra att det sett riktigt bra ut när vi passerat där dom stod. Sånt är bra för självförtroendet... ;)

Som vanligt: Ett stort tack till serviceteamet som denna gång bestod av Micke, "Greger" och gästspelaren Uffe Bjönvad och såklart Ullis som inte kunde vara med på plats men såg till att vi försågs med hembakt kladdkaka!
Tack vare er så kan vi koncentrera oss på själva tävlanadet medan ni sköter allt runt omkring! =)
Tack oxå till Valkyria "Bengan" Edlund som försöker lära mig att åka efter noter, hoppas jag inte är en allt för hopplös elev... ;P

Kommentarer
Postat av: Bengan the almighty

Du är inte alls hopplös, du lysnar jättebra tycker jag. Otrolig skillnad från när jag åkte med dig gången innan både i fart och notuppmärksamhet. Fast nu sparkar du väl mig för Rullrik istället :P

2010-10-19 @ 18:47:53
Postat av: HerrNilsson

Högerstolen är din om du vill, det har jag ju redan sagt... ;P

2010-10-19 @ 19:15:24
Postat av: Bengan

Sweet, har funderat på att byta ut högerstolen i "min" bil den är lite obekväm... Kan jag hämta den i helgen? ;P

2010-10-19 @ 21:12:03
Postat av: HerrNilsson

Haha, nu tyckte du allt att du var rolig va?? =P

2010-10-19 @ 21:16:56
Postat av: Bengan

hihi

2010-10-20 @ 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0