En något försenad rapport från Rasbo...

I söndags så var det sprint-dags igen, denna gång i Rasbo utanför Uppsala.
Samling som vanligt vid veksta'n i Märsta kl7. När jag kom dit strax efter halv7 för att hinna skriva ut lite papper inför tävlingen så stod redan Anna och väntade, snacka om att vara åk-sugen... ;P
Full fart mot Rasbo för anmälan och besiktning, som gick problemfritt som vanligt. När vi kom fram till serviceplatsen så var redan Stefan Eklund på plats och hade reserverat en ruta åt oss så alla från klubben kunde stå tillsammans, så det var bara att parkera och rulla ut pressen. :)
Mastervarv och förarmöte, sen var det bara att vänta, som vanligt...
Åk 1: Det gick ganska bra men sakta. Gjorde väl inga direkta misstag men jag fegade en hel del och bromsade alldeles för tidigt på många ställen. 2:32.10 blev tiden, ca. 5sek bakom Bröderna Lekebjer och inte ens sist i klassen.
Åk2: Vi gick ut med förhoppningen att iallafall komma lite närmare klubbkamraterna Lekebjer. Nu hade vi ju kört sträckan en gång innan så då borde det ju gå att öka tempot lite. Ute på sträckan gick det jättebra även om jag fortfarande fegar och bromsar för tidigt och vi var riktigt nöjda utan att ha sett tiden. (Eftersom det kan finnas barn som läser här så kan jag tyvärr inte citera Annas kommentar när vi rullade över mållinjen, men hon använde nog alla "kraftuttryck" som finns för att beskriva vilken skillnad det var mot första rundan... =) )
Tiden blev 2:26.50 och vi hade minskat avståndet till Ola och Kåre till bara drygt en sekund, så humöret blev ju ännu mera på topp!
Åk3: Nu hade vi bestämt oss: Vi ska gå förbi Ola och Kåre!! Sträckan var fortfarande riktigt bra, förutom startgroparna som alltid blir, och jag tog i så mycket jag vågade. Samtidigt så skällde Anna på mig när jag fegade eller hade blicken för nära bilen, så jag vågade ju inte nåt annat än att göra mitt bästa... ;P När vi kom i mål så kändes det att det gått fortare än 2a rundan, men vi visste ju inte hur mycket, så det blev en ganska otålig väntan innan resultaten kom upp på tavlan. 2:22.70 blev våran tid, och det var vi riktigt nöjda med. Det var ju ändå en förbättring med ca 9½sek från första rundan. Tyvärr så hade Ola och Kåre förbättrat sig nästan exakt lika mycket från 2a rundan, så vi fick se oss besegrade med 9 tiondelar... :(
Nu har vi ju absolut ingenting med topp-placeringarna att göra eftersom snabbaste C-förare var ytterligare 10sek snabbare än oss, men kan vi slåss om någon placering upp från botten så är det ju jättekul!
Tack till Anna som visar vägen, jagar på och skäller där det behövs och såklart ett jättetack till Stefan Edlund som ännu än gång lånade ut sitt transport-ekipage! =D

Nästa gång åker vi i Vallentuna, 11 september om vi inte blir bortgallrade...

Kommentarer
Postat av: Stefan

11 SEPTEMBER? DET ÄR LÄNGE SEDAN, VAR ÄR RAPPORTEN?

2010-09-14 @ 19:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0