Hebo-pokalen 110205

Det har slarvats lite med bloggandet sen senaste tävlingen, så här kommer en sammanfattning så vi kommer ikapp...
Den 5e februari så körde vi Hebo-pokalen, som anordnades av Almunge och Rasbo MK. Första start var kl. 17:00 så det var en äkta kvällstävling, vilket skulle bli spännande eftersom det var något helt nytt för mig.
Teamet denhär gången bestog av mig som rattvridare, Conny Rådén som co-driver samt världens bästa Jocke "Brandchefen" Österstrom som transport/servicechef. Grillningen ansvarade Tobbe för, som gjorde lite comeback i skogen denhär gången.
Efter dom vanliga procedurerna innan start så gav vi oss ut på utflykt i skogen.
SS1: Här tappade vi lite tid när jag missade en tvär höger (som vi dessutom blivit varnade för). Som tur var så fick jag ner farten så pass att vi precis touchade snövallen innan vi stannat så det var bara att kasta i backen och ta om för att kunna fortsätta. Liknande misstag upprepades på SS2 och 3 innan jag kom på att man faktiskt inte behöver backa lite på varje sträcka, men annars så gick dom inledande sträckorna ganska skapligt. SS4 och 5 gick mycket bättre, helt utan backningar och vi var bara 5 resp. 11 sekunder efter klubbkamraten Stefan Edlund i sin svarta 940 på dom sista sträckorna. =) 55a totalt av 62 bilar imål och näst sist av 12 bilar i klassen är väl inte så mycket att skryta med, men med tanke på att det var min första mörkertävling och att jag åkt väldigt lite vinter överhuvudtaget så är jag ganska nöjd med dagen. Vi kom imål med hel bil och jag samlade på mig ytterligare lite erfarenhet medan Conny gjorde ett bra jobb med att lotsa och hejja på där det gick.
Nästa tävling blir förmodligen Valö-sprinten i närheten av Östhammar söndag v9, men redan nu på söndag så är det planerat en träningsdag på isen någonstans runt Ekerö...
//Leffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0